طالبان برای کنترول حریم هوایی، علاقه‌مند پدافند هوایی روسیه اند

طرز پرس

9 سنبله 1403

R.jpeg

طالبان می‌گویند که روسیه از نظر تجهیزات نظامی و فناوری یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و آن‌ها از مسکو درخواست خواهند کرد که تجهیزات پدافند هوایی را در اختیارشان بگذارد.
طرز پرس: یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع طالبان این اظهارات را در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری تاس روسیه مطرح کرده و گفته است که طالبان برای دفاع زمینی افغانستان تجهیزات نظامی لازم را در اختیار دارند؛ اما برای دفاع از حریم هوایی هیچگونه تجهیزاتِ را در اختیار ندارند.
عبدالبصیر صابری، رئیس بخش لوژستیک این وزارت، روز پنج‌شنبه ۸ سنبله به خبرگزاری تاس گفت که طالبان بر حریم هوایی افغانستان کنترول ندارند و برای دفاع از حریم هوایی به سیستم‌های دفاع هوایی و تجهیزات کنترل حریم هوایی نیازمند هستند. صابری افزود: «زمانی که شرایط برای این کار فراهم شود، این تجهیزات را از شما دریافت خواهیم کرد.»
عبدالبصیر صابری همچنین به تاس گفته است که تجهیزات نظامی دریافت شده از آمریکا برای امنیت مرزها استفاده می‌شود و آن‌ها برای امنیت زمینی تمام سلاح‌های مورد نیاز را در اختیار دارند. این مقام وزارت دفاع طالبان تأکید کرده است که روسیه و افغانستان هر دو همسایه هستند و بهتر است که از یکدیگر حمایت کامل کنند. این در حالی است که بر بنیاد گزارش‌های اخیر بارها پهپادهای جنگی ناشناس، حریم هوایی افغانستان را نقض کرده‌اند.