نتانیاهو خطاب به مردم ایران: اسراییل در کنار شماست

طرز پرس

9 میزان 1403

20160419_GolanForever.jpg

طرز پرس: در حالیکه مقامات ایران بعد از هدف قرار گرفتن حسن نصرالله دبیر کل حزب الله، از هرگونه تهدیدات مستقیم علیه اسراییل خودداری کرده اند، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از هر فرصتی برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می‌کند. 
آقای نتانیاهو امروز دوشنبه ۹میزان، با بیان یک پیام مهمی خطاب به مردم ایران گفت: « مردم ایران باید بدانند که اسراییل در کنار آنهاست.» این اظهارات بنیامین نتانیاهو حاوی یک پیام تکان دهنده برای دولت جمهوری اسلامی پنداشته می‌شود و چنانچه می‌تواند منجر به تحریک مخالفین داخلی جمهوری اسلامی شود و احتمال این نیز وجود دارد که اسراییل در هماهنگی با شرکای استراتژیک غربی در جستجوی یک حکومت جایگزین برای ایران در درازمدت باشد.
ایالات متحده آمریکا نیز بخاطر تحت فشار قرار دادن حکومت کنونی ایران، بارها از اعتراضات و راه پیمایی‌های گسترده در آن کشور اعلام حمایت کرده و گفته است که از مردم ایران حمایت می‌کند. از جانب دیگر جوبایدن رئیس جمهور آمریکا به تازه گی اعلام کرد که به پنتاگون دستور داده است که خط دفاعی نظامیان آمریکایی را در خاورمیانه تقویت کند. این قطعاً به معنی محاصره استراتژیک و نظامی ایران در خاور میانه است.
در حالیکه حزب الله هنوز مدعی است که هدف قرار گرفتن حسن نصرالله رهبر این گروه نمی‌تواند تاثیری بر عملیات‌ نظامی علیه اسراییل بگذارد، اما حزب الله این را نیز درک کرده است که حملات این گروه با حمایت ایران در برابر هیولای پرقدرت نظامی چون اسراییل که با پشتوانه مستقیم آمریکا در خاور میانه تاخت وتاز دارد، کافی نیست.