فروش ۷۵ درصد تولیدات افغانستان در نمایشگاه چهار روزه‌ی اوزبیکستان

طرز پرس

16 سرطان 1403

73710348-1a82-4f1e-bb2c-f4e7dcea3581.jpeg

وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان می‌گوید که در نمایشگاه چهار روزه‌ی اوزبیکستان دست‌کم ۷۵ درصد تولیدات داخلی افغانستان به فروش رسیده است.
به گزارش «طرز پرس» نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز شنبه، ۱۶ سرطان، به رسانه ها گفته است که با مقام‌های اوزبیک‌ پیرامون تجارت ترجیحی و ایجاد سهولت در ۱۷ سکتور میان کابل و تاشکند نیز گفت‌وگو کرده‌اند. آقای عزیزی همچنان از امضای تفاهم‌نامه ها به ارزش ۱۰۰ میلیون دالر میان تاجران افغان و ازبیک نیز خبر می‌دهد.
وی گفت: «‌اینبار از صد میلیون دالر بیشتر قرارداد شده و صدراعظم اوزبیکستان تعهد کرده‌که از سنگ تراورتن و مرمر افغانستان استفاده می‌کنند.»
وزیر صنعت و تجارت افغانستان، سرمایه‌گذاری بازرگانان اوزبیکستانی در بخش معدن‌های آهن، نفت و سکتور زراعت را نیز با مقام‌های اوزبیکستانی مطرح کرده‌است. او افزود: «موضوع خط ریل است که از راه مزار شریف، هرات و قندهار، این بالاترین دست‌آورد ما بود که به توافق رسیدیم. به امید خدا یقین داریم که این برنامه به‌زودی آغاز می‌شود.»
این درحالیست که در نمایش‌گاه‌ چهار روزه‌ی اوزبیکستان ۲۵۰ بازرگان و صنعت‌کار افغان فرآورده‌های داخلی خویش را در این نمایش‌گاه در تاشکند به نمایش گذاشتند.