مقام اتحادیه‌ی اروپا: هیچ‌کس به شمول آمریکا نمی‌تواند جلو نتانیاهو را بگیرد

طرز پرس

7 میزان 1403

1796281838.jpeg

طرز پرس: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که هیچ‌کسی به شمول ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند جلو بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را بگیرد.
او شام روز جمعه ۲۷ سپتامبر، به خبرنگاران در نیویارک گفت که اروپا و آمریکا فقط می‌تواند فشارهای دپلماتیک وارد کند، اما به گفته او، این فشارها نیز نمی‌تواند توقف حملات اسراییل را در لبنان و یا غزه تضمین کند. این مقام اتحادیه اروپا افزود: «ما تمام فشار دیپلماتیک خود را برای آتش بس وارد می‌کنیم اما به نظر می‌رسد هیچ کس نمی‌تواند نتانیاهو را متوقف کند.»
رئيس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت، نتانیاهو مصمم است که حزب الله را نابود کند. این اظهارات این مقام اروپایی در حالیست که اسراییل روز گذشته حملات سنگینی را بالای مقر حزب الله لبنان در بیروت انجام داد و در پی این حمله، شش ساختمان مسکونی فرو ریخت. خبرگزاری فرانسه به نقل از جوزپ بورل مسئول سیاسی اتحادیه اروپا نوشته است که اگر هدف از نابودی حزب الله همان باشد که بخاطر نابودی حماس انجام یافت، در این صورت شاهد یک جنگ طولانی خواهیم بود.
اسراییل اعلام کرد که هدف از این حمله بزرگ، کشتن حسن نصرالله دبیر کل حزب الله بود، اما رویترز به نقل از منابع خود گزارش داد که او زنده و سالم است.