فوزیه کوفی: زنان افغانستان در نهایت پیروز خواهند شد

طرز پرس

3 میزان 1403

OIP (1).jpg
طرز پرس- فوزیه کوفی، عضو پیشین پارلمان و یکی از چهره‌های مخالف طالبان می‌گوید که زنان افغان در نهایت در مبارزه خود پیروز خواهند شد.
او این اظهارات را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشستِ در مورد زنان افغانستان، مطرح کرد. خانم کوفی در این نشست یک پیام مهمی به زنان افغان داشت: «شما در جلسات بین المللی مثل جلسه دوحه محروم شده بودید، امروز با حضور سکرتر جنرال سرمنشی ملل متحد، ما ثابت ساختیم که این مبارزه را آخر پیروز می‌شویم.»
خانم فوزیه کوفی افزود که در این  وضعیت زنان در افغانستان «دردآور و غیرقابل درک» است و به قانون جدید طالبان اشاره کرد که تمامی جنبه‌های زندگی زنان را تحت تأثیر قرار داده است. خانم کوفی بار دیگر از جامعه جهانی انتقاد کرد و گفت که در روند گفتگوهای صلح، مردم افغانستان نادیده گرفته شدند. او تأکید کرد که طالبان در این مذاکرات مدعی شدند که به حقوق زنان بودند احترام میگذارند، اما پس از به قدرت رسیدن به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.
در این نشست، انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، روزمری دی‌کارلو معاون دبیرکل، و برخی از زنان دیگر از جمله حبیبه سرابی و اصیلا وردک حضور داشتند.