ستاره‌های بالیود در صفِ حمایت از فلسطین

طرز پرس

24 سرطان 1403

63000e91-6465-4c19-9fbd-db47cd5357d6.jpeg

به دنبال نشر گزارش‌ها از حمایت گسترده مدافعین حقوق بشری و سیاسی، اینک افراد مشهور بالیوود و هالیوود نیز در صفِ حمایت از فلسطین پیوسته اند و انتظار دارند که این مشکل از راه مذاکره باید حل شود.
به گزارش طرز پرس، چهره‌های معروف هندی، از جمله بازیگران درجه یک به تازه‌گی با فلسطینی‌های غزه ابراز همبستگی کرده‌اند و در صفحات اجتماعی واکنش‌های متفاوتِ نسبت به این جنگ داشته اند. 
آلیا بات بازیگر مشهور هندی، پستی در استوری اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که در آن نوشته شده بود: «همه بچه‌ها لایق آرامش هستند. همه بچه‌ها لایق زندگی هستند. و همه مادران سزاوار این هستند که بتوانند آن چیزها را به فرزندان خود بدهند.» او این سخنان را با هشتگ «همه چشم‌ها به رفح» همراه کرد. 
کارینا کاپورخان در استوری‌های اینستاگرام پستی از سوی صندوق بین المللی اورژانس کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در محکومیت این حملات به اشتراک گذاشت. پریانکا چوپرا، سفیر حسن نیت جهانی یونیسف و وارون دهاوان و دیا میرزا نیز تصویر «همه چشم‌ها به رفح» را در استوری خود منتشر کردند. دیا میرزا ریکی بازیگر نیز این تصویر را با ایموجی دلشکسته به اشتراک گذاشت. 
در همین حال یک تصویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی که توسط میلیون‌ها نفر در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، چادرهایی را در کمپ نشان می‌دهد که با عبارت «همه چشم‌ها به رفح» همراه شده‌است. این تصویر به یکی از پربازدیدترین تصاویر در تاریخ اینستاگرام مبدل شده و بیش از ۴۴ میلیون بار در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است 
دوآ لیپا خواننده نیز از آتش بس فوری در غزه حمایت کرده و گفته است که این مشکل از طریق مذاکره باید حل شود. او در استوری اینستاگرام خود تصویری با هشتگ «همه چشم‌ها به رفح» منتشر کرد و نوشت: «زنده سوزاندن کودکان هرگز قابل توجیه نیست. تمام جهان برای توقف نسل‌کشی اسراییل بسیج شده، لطفاً همبستگی خود را با غزه نشان دهید.»
بلا حدید، مدل فلسطینی‌ که مدافع پر شور فلسطین در رسانه های اجتماعی است، این تصویر را در استوری‌های اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و آن را با اسلایدهای متعدد از تاثیر غم‌انگیز بمباران‌های اسراییل بر غزه و مردم آن را نشان می‌دهد.
این درحالیست که حماس به تازه گی اعلام کرده است که از پیشنهاد آمریکا برای آغاز گفتگوها بدون هیچ قید و شرطی حمایت می کند و آماده است که این مذاکرات آغاز شود.