انتقاد تند پزشکیان از حصارکشی مرزی میان کشورهای مسلمان در منطقه

طرز پرس

29 سنبله 1403

R (1).jpg

مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران از اختلافات میان کشورهای مسلمان در منطقه به شدت انتقاد کرد و گفت که اروپایی‌ها با همه‌ اختلافات که داشتند مرزهایی کشورهای‌شان را برداشتند، اما مسلمانان بین‌ کشورهای شان دیوار می‌کشند.
طرز پرس: آقای پزشکیان این اظهارات را امروز «پنج‌شنبه، ۲۹ سنبله» در سی‌وهشتمین همایش بین‌المللی «وحدت اسلامی» در تهران ابراز داشت و حصار کشی در مرزهای کشورهای مسلمان در منطقه را به شدت زیر سوال برد. او افزود: «اروپایی ها با همه دعواهای که داشتند، مرزهای شان را برداشتند، پول های شان را یکی کرده اند و راحت رفت و آمد میکنند، اما ما کشورهای مسلمان بین هم دیوار میکشیم و همدیگر را می‌کٌشیم». مسعود پزشکیان در این همایش همچنان اختلافات میان کشورهای مسلمان در منطقه را غیر قابل قبول عنوان کرد و افزود که «کشورهای مسلمان چرا نتوانند با همدیگر چنین ارتباطی صمیمی و برادرانه داشته باشند»
این اظهارات اخوت‌طلبانه‌ی مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌ها از بدرفتاری فجیع پلیس این کشور با مهاجرین افغان همچنان منتشر می‌شوند. یک ویدیوی پناه‌جوی افغان که به تازه‌گی در رسانه‌های اجتماعی دست بدست می‌شود، حکایت از لت و کوب، محکمه صحرایی و بدرفتاری نیروهای پلیس ایران با پناه‌جویان افغان دارد.