پزشکیان: آمریکا سر تا پا از جنایت اسراییل حمایت می‌کند

طرز پرس

28 سنبله 1403

5562710.jpg
مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران با محکومیت انفجار پیجرها در لبنان گفته است که آمریکا سرتاپا از اسراییل بخاطر انجام چنین حملات حمایت می‌کند.
طرز پرس- رئیس جمهور ایران در بیانیه‌ی گفته است که این رویداد نشان دهنده‌ی آن است که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل «سر تا پا از جنایت، کشتار و ترورهای کور اسرائیل حمایت می‌کنند.»
رئیس جمهور ایران در این بیانیه‌ی افزوده است که استفاده از لوازم معمول برای ارتقای آسایش به‌ عنوان ابزار ترور و نابودی به معنی سقوط انسانیت است. او با زبان تند گفت: «استفاده از این ابزارها به‌عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.»
این درحالیست که رسانه‌های لبنان همچنان از انفجار این پیجرها برای دومین روز در بیروت خبر داده و گفته اند که شمار زخمیان در حال افزایش است. از جانب دیگر حزب‌الله در واکنش به انفجار پیجر‌ها تهدید کرد که پاسخی سنگین در انتظار اسراییل است. در بیانیه‌ای حزب الله که صبح روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است که «پاسخی سخت در انتظار دشمن جنایتکار است».
با این حال رویترز بر بنیاد منابع خود گزارش داد که جاسازی مواد منفجره در بین وسایل ارتباطی پیجر‌ها، کار موساد سازمان استخباراتی اسراییل بوده است. اما اسرائیل تاهنوز در مورد این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده است.